ete.cs.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | |||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | - | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yarıiletkenlerin Temelleri | Chapter 1 |
2 | Yarıiletken Malzemeler | Chapter 1 |
3 | PN Eklme Diyodu | Chapter 1 |
4 | Diyot Devrelerin Analizi | Chapter 1 |
5 | Değişik Tür Diyotlar ve Uygulamaları | Chapter 1 & 2 |
6 | İki Kutuplu Eklem Tranzistörlerin (BJT) Kuramı | Chapter 5 |
7 | Temel BJT Uygulamaları | Chapter 5 |
8 | Temel BJT Yükselteçleri | Chapter 6 |
9 | Temel BJT Yükselteçleri | Chapter 6 |
10 | Gerilim Kaynakları Tasarımı ve Analizi | Chapter 15 |
11 | Alan Etkili Tranzistörlerin (FET) Kuramı | Chapter 3 |
12 | Temel MOSFET Uygulamaları | Chapter 3 |
13 | Temel MOSFET Yükselteçleri | Chapter 4 |
14 | Temel MOSFET Yükselteçleri | Chapter 4 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Donald Neamen, Microelectronics: Circuit Analysis and Design, McGraw Hill, 2007 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | A. S. Sedra and K. C. Smith, Microelectronic Circuits – Circuit Analysis and Design, Oxford Press, 2009 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | |
Laboratuvar / Uygulama | 3 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 5 |
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 5 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 6 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 162 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Elektrik ve elektronik mühendisliği ile ilişkili problemlerde kullanmak üzere matematik, temel bilimler ve ilgili diğer mühendislik alanlarında yeterli altyapıya sahiptir. | X | ||||
2 | Elektrik ve elektronik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla teknolojinin güncel yöntemlerini, tekniklerini ve cihazlarını kullanır. | X | ||||
3 | Bir elektrik ya da elektronik sistemi, sistem bileşenlerini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemleri uygular. | X | ||||
4 | Elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır, teknik sembolleri ve resim kullanarak iletişim kurar. | X | ||||
5 | Simulasyon ve/veya deney tasarlar, yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve sonuçları yorumlar. | X | ||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | X | ||||
7 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının mesleki ve etik sorumlulukları ile hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | X | ||||
8 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | ||||
9 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |||||
10 | Hayat boyu öğrenme istidatı, yeteneği ve eğilimine sahiptir. | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest