11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ete.cs.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
 EEE 201En az FD notu almış olmak
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yarıiletken malzemelerin temel kuramını ve pn-eklem diyodun yapısını ve karakteristiklerini açıklayabilecek
  • Basit diyot devrelerinin analizini yapabilecektir
  • BJT yükselteçlerin analizini ve tasarımını yapabilecek
  • MOSFET yükselteçlerin analizini ve tasarımını yapabilecek
  • Elektronik devrelerin benzetimini yapabilecek
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yarıiletkenlerin Temelleri Chapter 1
2 Yarıiletken Malzemeler Chapter 1
3 PN Eklme Diyodu Chapter 1
4 Diyot Devrelerin Analizi Chapter 1
5 Değişik Tür Diyotlar ve Uygulamaları Chapter 1 & 2
6 İki Kutuplu Eklem Tranzistörlerin (BJT) Kuramı Chapter 5
7 Temel BJT Uygulamaları Chapter 5
8 Temel BJT Yükselteçleri Chapter 6
9 Temel BJT Yükselteçleri Chapter 6
10 Gerilim Kaynakları Tasarımı ve Analizi Chapter 15
11 Alan Etkili Tranzistörlerin (FET) Kuramı Chapter 3
12 Temel MOSFET Uygulamaları Chapter 3
13 Temel MOSFET Yükselteçleri Chapter 4
14 Temel MOSFET Yükselteçleri Chapter 4
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Donald Neamen, Microelectronics: Circuit Analysis and Design, McGraw Hill, 2007
Önerilen Okumalar/Materyaller A. S. Sedra and K. C. Smith, Microelectronic Circuits – Circuit Analysis and Design, Oxford Press, 2009

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
14
Laboratuvar / Uygulama
3
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
5
Portfolyo
Ödev
2
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
2
Portfolyo
Ödev
2
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
6
Final Sınavı
1
12
    Toplam
162

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Elektrik ve elektronik mühendisliği ile ilişkili problemlerde kullanmak üzere matematik, temel bilimler ve ilgili diğer mühendislik alanlarında yeterli altyapıya sahiptir. X
2 Elektrik ve elektronik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla teknolojinin güncel yöntemlerini, tekniklerini ve cihazlarını kullanır. X
3 Bir elektrik ya da elektronik sistemi, sistem bileşenlerini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemleri uygular. X
4 Elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır, teknik sembolleri ve resim kullanarak iletişim kurar. X
5

Simulasyon ve/veya deney tasarlar, yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve sonuçları yorumlar.

X
6

Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.

X
7

Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının mesleki ve etik sorumlulukları ile hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.

X
8

Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.

X
9

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.

10

Hayat boyu öğrenme istidatı, yeteneği ve eğilimine sahiptir.

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010